Din flyvning er aflyst
Hvis din SAS-flyvning bliver aflyst, gør vi vores bedste for at tage os af dig og holde dig opdateret.
Sådan hjælper vi dig
Vi informerer dig så hurtigt som muligt via SMS og/eller e-mail baseret på kontaktoplysningerne i din booking. Sørg for, at dine kontaktoplysninger er opdateret for alle passagerer, der rejser med dig. Du kan gennemse dine kontaktoplysninger og din rejse under Mine bookinger.
Dine muligheder
1. Rejs med den foreslåede flyvning
SAS indleder ombookingen med det samme, når en flyvning aflyses. Vi vil gøre vores bedste for at ombooke dig på den næste tilgængelige flyvning. Du vil få besked, når ombookingen er gennemført. Du er automatisk blevet ombooket til denne mulighed, og du behøver ikke at gøre noget for at acceptere den. Oplys venligst andre, der rejser med dig, om den ombookede flyvning.
Hvis vi ikke kan finde et passende alternativ til dig inden for de kommende dage, kan du anmode om en refundering eller kontakte os for en ombooking til en fremtidig dato.
2. Skift til en anden dato
Kontakt venligst SAS Customer Service, hvis du har brug for at ændre dine rejsedatoer.
Hvis du bookede din rejse gennem et rejsebureau/et online rejsebureau, anbefaler vi, at du kontakter dem for hjælp.
3. Annullér og få en refundering
Du er berettiget til fuld refundering af din ubrugte billet, hvis du beslutter dig for ikke at rejse.
Hvis du bookede din rejse gennem et rejsebureau/et online rejsebureau, anbefaler vi, at du kontakter dem for hjælp.
Dine passagerrettigheder
Refusion af udgifter
Hvis du har haft ekstra udgifter på grund af et forsinket eller aflyst fly, kan du fremsæt dit krav via vores online-formular
Sørg for at vedlægge en kopi af dine originale kvitteringer.
Godt at vide
Tredjeparter tager normalt et betydeligt gebyr for at hjælpe dig med dit krav, og derfor er det mere økonomisk fordelagtigt for dig at fremsætte dit krav direkte til SAS.
Godt at vide
Fortrydelsesret
Book nu. Beslut dig senere. Med vores fleksible 24-timers fortrydelsesret kan du afbestille din rejse uden beregning inden for 24 timer efter, bookingen blev foretaget.
Ændring af din billet
Uanset om du har brug for at ændre dine rejsedatoer eller navnene på rejsende, har vi al den information, du har brug for.
Afbestilling og refundering
Hvis du ikke kan rejse og har brug for at afbestille din rejse, kan du være berettiget til en refundering. Nedenfor finder du information om regler for refundering af billetter, og hvordan du ansøger om refundering.
Din flyvning er forsinket
Hvis din flyvning er forsinket, vil vi informere dig så hurtigt som muligt via SMS og vores app baseret på kontaktoplysningerne i din booking. Hvis din flyvning er væsentligt forsinket, og du vælger ikke at rejse, kan du være berettiget til kompensation.
Hittegods
Her er de ting, du skal vide, hvis du har mistet noget, mens du rejste med os eller i lufthavnen.