
Din flyvning er aflyst
Hvis din SAS-flyvning bliver aflyst, gør vi vores bedste for at tage os af dig og holde dig opdateret.
Sådan hjælper vi dig
SAS indleder ombookingen med det samme, når en flyvning aflyses. Vi vil gøre vores bedste for at ombooke din billet til den næste tilgængelige flyvning under lignende transportbetingelser.
Vi informerer dig så hurtigt som muligt via sms og/eller e-mail ved hjælp af de kontaktoplysninger, du har angivet i din booking og i appen. Derfor er det vigtigt, at du sørger for, at kontaktoplysningerne er opdaterede for alle passagerer, der rejser med dig. Du kan gennemse kontaktoplysningerne og din rejse under Mine bookinger
Dine tre muligheder, når din flyvning er blevet aflyst af SAS
I Mine bookinger kan du vælge mellem følgende alternativer
1. Acceptér den foreslåede flyvning
Det er vigtigt for os, at du har set oplysningerne om ændringen. Derfor bedes du acceptere den foreslåede flyvning, så vi ved, at du vil rejse med de foreslåede fly og informere alle andre, der rejser med dig.
2. Skift til en anden flyvning
Hvis vores foreslåede ombooking ikke passer dig, kan du ombooke din flyvning under lignende transportbetingelser til en anden dato, når det passer dig. Du kan selv ombooke online, men hvis du ikke finder et alternativ, der passer dig, bedes du kontakte SAS Customer Service.
SAS Customer Service eller rejsebureauet skal kontaktes ved ombooking, hvis:
Du rejser med et kæledyr
Du rejser som uledsaget mindreårig
Der er blevet anmodet om transport af kørestol og/eller der er blevet anmodet om særlig assistance
Du rejser på en gruppebillet
Du har også mulighed for at ombooke din ikke-aflyste flyvning, men dette skal gøres samtidig med, at du ændrer den berørte flyvning. Hvis du har reserveret din rejse gennem et rejsebureau/onlinerejsebureau, anbefaler vi, at du kontakter dem for assistance.
3. Refundering af ubrugte flyvninger
Du er berettiget til en fuld refundering af hele billetprisen og købte tillægstjenester inden for syv dage, hvis du beslutter dig for ikke at rejse.
Hvis returrejsen aflyses efter din udrejse, kan du få returrejsen fuldt refunderet, hvis begge rejser er i samme booking.
Hvis du bookede din rejse gennem et rejsebureau/et online rejsebureau, anbefaler vi, at du kontakter dem for refundering eller anmoder om refundering online
Dine passagerrettigheder
Refusion af udgifter
Hvis du har haft ekstra udgifter på grund af et forsinket eller aflyst fly, kan du fremsæt dit krav via vores online-formular
Sørg for at vedlægge en kopi af dine originale kvitteringer.
Godt at vide
Tredjeparter tager normalt et betydeligt gebyr for at hjælpe dig med dit krav, og derfor er det mere økonomisk fordelagtigt for dig at fremsætte dit krav direkte til SAS.
Godt at vide
Sig hej til Ture!
Mød Ture, vores avancerede AI-chatbot, der giver en mere menneskelig og effektiv oplevelse.
Fortrydelsesret
Book nu. Beslut dig senere. Med vores fleksible 24-timers fortrydelsesret kan du afbestille din rejse uden beregning inden for 24 timer efter, bookingen blev foretaget.
Ændring af din billet
Uanset om du har brug for at ændre dine rejsedatoer eller navnene på rejsende, har vi al den information, du har brug for.
Afbestilling og refundering
Hvis du ikke kan rejse og har brug for at afbestille din rejse, kan du være berettiget til en refundering. Nedenfor finder du information om regler for refundering af billetter, og hvordan du ansøger om refundering.
Din flyvning er forsinket
Hvis din flyvning er forsinket, vil vi informere dig så hurtigt som muligt via SMS og vores app baseret på kontaktoplysningerne i din booking. Hvis din flyvning er væsentligt forsinket, og du vælger ikke at rejse, kan du være berettiget til kompensation.
Hittegods
Her er de ting, du skal vide, hvis du har mistet noget, mens du rejste med os eller i lufthavnen.