Din flyvning er forsinket
Hvis din flyvning er forsinket, vil vi informere dig så hurtigt som muligt via SMS og vores app baseret på kontaktoplysningerne i din booking. Hvis din flyvning er væsentligt forsinket, og du vælger ikke at rejse, kan du være berettiget til kompensation.
Sørg for, at dine kontaktoplysninger er opdateret for alle passagerer, der rejser med dig. Du kan gennemse dine kontaktoplysninger og din rejse under Mine bookinger.
Dine rettigheder
Hvis din afgang er forsinket med mere end to timer, har du ret til måltider og ikke-alkoholiske drikkevarer i et rimeligt forhold til ventetiden. Udgifterne til måltider og sodavand skal være rimelige. Sørg for at beholde dine originale kvitteringer.
Hvis forsinkelsen gør, at du ikke når dit tilslutningsfly, vil vi booke dig på det næste ledige fly uden beregning.
Hvis du har brug for indkvartering (og ikke med rimelighed kan vende hjem), har du ret til et hotelværelse, når det bliver nødvendigt at overnatte en eller flere nætter, eller når det bliver nødvendigt med et længere ophold end det, du havde planlagt. Du har også ret til transport mellem lufthavnen og indkvarteringsstedet. Udgifterne til hotelværelser og transport skal være rimelige. Du har også ret til to telefonopkald eller to e-mails.
Sørg for at beholde dine originale kvitteringer.
Hvis du vælger ikke at rejse, fordi din afgang er forsinket med mindst fem timer, har du ret til fuld refusion af din ubrugte billet. Du har ikke ret til forsinkede tjenester som mad, drikke og indkvartering, hvis du annullerer din billet og anmoder om refusion.
For at anmode om tilbagebetaling skal du logge ind på Mine bookinger
Hvis din flyvning aflyses af en grund inden for vores kontrol, kan du være berettiget til kompensation i overensstemmelse med EU-forordning 261/ 2004
Anmod om EU-kompensation ved at udfylde vores onlineformular
Når du ikke er berettiget til EU-kompensation
Hvis du fik besked mere end 14 dage før din oprindelige planlagte afrejsedato
EU-kompensation udbetales ikke, hvis SAS kan bevise, at ekstraordinære omstændigheder (f.eks. vejret) forårsagede aflysningen.
Du kan læse mere om dine rettigheder i vores vilkår og betingelser i befordringsbetingelserne og i EU’s passagerrettigheder
Bemærk: Generelt refunderer vi ikke omkostninger som følge af en forsinkelse, f.eks. omkostninger til forudbetalte arrangementer og oplevelser.
Refusion af udgifter
Hvis du har haft ekstra udgifter på grund af et forsinket eller aflyst fly, kan du fremsæt dit krav via vores online-formular
Sørg for at vedlægge en kopi af dine originale kvitteringer.
Tredjeparter tager normalt et betydeligt gebyr for at hjælpe dig med dit krav, og derfor er det mere økonomisk fordelagtigt for dig at fremsætte dit krav direkte til SAS.
Godt at vide
Fortrydelsesret
Book nu. Beslut dig senere. Med vores fleksible 24-timers fortrydelsesret kan du afbestille din rejse uden beregning inden for 24 timer efter, bookingen blev foretaget.
Ændring af din billet
Uanset om du har brug for at ændre dine rejsedatoer eller navnene på rejsende, har vi al den information, du har brug for.
Afbestilling og refundering
Hvis du ikke kan rejse og har brug for at afbestille din rejse, kan du være berettiget til en refundering. Nedenfor finder du information om regler for refundering af billetter, og hvordan du ansøger om refundering.
Din flyvning er aflyst
Hvis din SAS-flyvning bliver aflyst, gør vi vores bedste for at tage os af dig og holde dig opdateret.
Hittegods
Det er menneskeligt nogle gange at glemme ting. Hvis du har mistet noget på din flyvning med SAS, håber vi, at du får det tilbage så hurtigt som muligt.