Hvis du af en eller anden grund er utilfreds med vores endelige svar på din klage, kan du altid sende din klage til den lokale forbrugerorganisation for at forhøre dig om dine muligheder. Kontakt det relevante nationale håndhævelsesorgan. Du kan finde kontaktoplysninger her. Du kan finde flere informationer om dine rettigheder her.
Der er blevet oprettet en online tvistafgørelsesplatform af Europakommissionen, som giver nem adgang til alternativ tvistafgørelse (Alternative Dispute Resolution, ADR).
I Storbritannien kan du indsende din klage til Centre for Effective Dispute Resolution (CEDR). CEDR er godkendt af Civil Aviation Authority (CAA) og har specialiseret sig i mægling og ADR. CEDR er en uafhængig nonprofit-organisation, der evaluerer krav og anmodninger og leverer skriftlige beslutninger. Når en beslutning accepteres af kunden, bliver den bindende for flyselskabet.
Du skal rette din klage til dem inden for 12 måneder efter modtagelsen af vores endelige svar.
CEDR kan kontaktes her:
Centre for Effective Dispute Resolution
100 St. Paul’s Churchyard
London EC4M
Storbritannien
Tlf.: +44 (0) 20 7536 6000
http://www.cedr.com/
https://www.cedr.com/consumer/aviation/