RETTEN TIL AT BLIVE GLEMT

Før du sender en anmodning om sletning af dine data, bedes du gennemse følgende informationer.

Vi sletter alle dine personoplysninger inden for tredive (30) dage, undtagen de oplysninger, som vi er juridisk forpligtede eller har tilladelse til at behandle.

Bemærk, at SAS ikke kan slette alle personoplysninger. For at beskytte dig mod svig slettes PNR-oplysninger ikke, hvilket er i overensstemmelse med Europa-Parlamentets og Europa-Kommissionens regulativ EF 261/2004. Hvis den rejsende har udført en handling, der er omfattet af ICAO’s resolution "A33-4 om vedtagelse af national lovgivning angående visse lovovertrædelser begået ombord på civile flyvninger (forstyrrende passagerer)," slettes disse oplysninger ikke.


Hvis du ikke har en SAS- eller EuroBonus-konto

  • Hvis du ikke har en SAS- eller EuroBonus-konto/SAS-Travel Pass, bliver dine personoplysninger automatisk slettet efter din rejse undtagen information, der kan være nødvendig i tilfælde af en klage eller andre lovmæssige omstændigheder.

EuroBonus-konto

  • Bemærk, at dit EuroBonus-medlemskab vil blive opsagt, at alle dine EuroBonus-point vil blive slettet, og at du ikke længere vil have adgang til information om dit tidligere medlemskab.
  • Udnyt muligheden for at bruge dine point, før du sender en anmodning om sletning af dine data.
  • Hvis du er angivet som ejer af en Point Sharing-gruppe, skal du først overføre ejerskabet.

SAS-kreditkort

  • Hvis du har et SAS-kreditkort tilknyttet din EuroBonus-konto, skal du kontakte din kortudbyder og annullere det, før du lukker din EuroBonus-konto.

SAS-Travel Pass

  • Vær opmærksom på, at dit SAS-Travel Pass vil blive annulleret, og at du ikke vil have adgang til nogen information om dine tidligere SAS Travel Pass-rejser.
  • Alle udestående fakturaer skal betales fuldt ud, før du kan anmode om at blive glemt.
  • Hvis du gerne vil bruge eventuelle tilbageværende SAS-Travel Pass-ture, skal du gøre det, før du sender en anmodning om sletning af dine data.
  • Hvis du har et SAS Travel Pass tilknyttet en virksomhed, er det kun virksomheden, som kan lukke din SAS Travel Pass-konto og sende en anmodning om at blive glemt.

Når du sender en anmodning om sletning af dine data, sender vi en engangsadgangskode til det telefonnummer, der er tilknyttet din konto. Du skal blot indtaste den i næste trin, så vi kan slette din konto og alle informationer på den.

Nej, bevar min konto

FØR DIN KONTO KAN SLETTES

You need to log in so we can find your account.

Annullér