Beskadiget bagage
Hvis din bagage bliver beskadiget under flyvningen, bedes du rapportere det så hurtigt som muligt, så vi kan hjælpe dig. Det bedste sted at gøre dette er ved 'lufthavnens bagageserviceskranke, men du kan også gøre det online inden for syv dage efter modtagelse af din bagage.
Bemærk venligst, at SAS ikke er ansvarlig for allerede eksisterende skader eller normal slitage (f.eks. ridser, mindre rifter eller ødelagte lynlåse på grund af overpakning).
Anmeld beskadiget bagage
Hvis din bagage er beskadiget, venligst følg disse trin:
Indberet skaden direkte til bagageserviceskrankens medarbejdere, som vil vurdere den og give dig en skriftlig rapport samt et PIR-nummer (f.eks. ARNSK12345). Behold denne rapport som bevis på skaden. Hvis serviceskranken er lukket, bedes du tage billeder af din beskadigede bagage og bagagemærkerne, hvor bagageserviceskranken ses i baggrunden, og indsende en anmeldelse online om beskadiget bagage
Hvis du først bemærker skaden efter at have forladt lufthavnen, kan du indsende en anmeldelse online om beskadiget bagage
For yderligere oplysninger bedes du se vores befordringsbetingelser, artikel 17.2
Erstatning for beskadiget bagage
Reparation eller udskiftning af bagagen
Hvis du er bosiddende i Skandinavien, og din bagage er blevet beskadiget under flyvningen, kan du få den repareret eller udskiftet via vores partner Bag Support. Du skal registrere din beskadigede bagage senest syv dage efter, at du har modtaget den.
Hvis din bagage ikke kan repareres eller udskiftes
Du kan søge om erstatning, hvis:
Bag Support har vurderet, at din bagage ikke kan repareres eller udskiftes
Du bor uden for Skandinavien
For at få mere information om SAS’ ansvar i forbindelse med skader bedes du læse artikel 17.2 i vores befordringsbetingelser