Mad og drikkevarer
Du kan købe snacks og drikkevarer ombord på de fleste fly fra menuen, som du finder i sædelommen. Kaffe og te er altid gratis.
Måltider og snacks ombord
Du får gratis måltider og snacks, når du flyver på SAS Plus og SAS Business. Hvis du rejser på SAS Go, kan du købe snacks, drikkevarer og lette måltider fra vores menu ombord (PDF, 1.1MB)
Vores udvalg af mad og drikke ombord afhænger af destinationen, flyvningens
længde og tidspunktet på dagen. Vi serverer heller ikke mad eller drikkevarer på korte flyvninger.Du kan forudbestille måltider op til 18 timer før afgang og særlige måltider 24
timer før afgangMåltider er altid inkluderet på vores flyvninger til og fra Nordamerika og Asien. På disse
flyvninger kan du også vælge at opgradere til et tre-retters premium-måltid fra vores
premium-menu.
Babymad
Du kan medbringe så meget babymad (f.eks. mælkeerstatning og babymad på glas) og særlig diætkost, som du har brug for til flyrejsen.
Børnemåltider
Du kan forudbestille børnemåltider på flyvninger over 80 minutter inden for Europa, når du flyver på SAS Plus samt alle rejseklasser til resten af verden.
Morgenmad er den samme for børn og voksne.
Børnemenuer' er kun tilgængelige på flyvninger, der afgår efter kl. 9.01.
Måltider skal bestilles 24 timer før afgang ved at kontakte SAS Customer Service, når du rejser på SAS Business eller SAS Plus.
Når du rejser på SAS Go til/fra Asien og Nordamerika, kan du anmode om dit særlige måltid online.
Specialmåltider
På visse flyvninger kan du vælge et måltid blandt en række særlige kosttyper. Specialmåltider skal bestilles 24 timer før afgang ved at kontakte SAS Customer Service.
Når du rejser på SAS Go til/fra Asien og USA, kan du nu anmode om et særligt måltid online.
Folk, der rejser på SAS Business og SAS Plus, bedes kontakte SAS Customer Service for at bestille et særligt måltid.
Specialmåltider er tilgængelige på flyvninger:
Til og fra Asien og Nordamerika.
Gælder rejsende på SAS Plus på flyvninger på 80 minutter eller mere inden for Europa eller til Beirut.
Specialmåltidet bliver automatisk afbestilt, hvis flyvningen ændres, aflyses, ombookes eller passagernavnet ændres. Det er vigtigt at bestille et nyt specialmåltid.
Politik om nødder/fødevareallergi
SAS tager hensyn til rejsende med fødevareallergier og serverer ikke jordnødder, herunder produkter og måltider, der indeholder jordnødder, på SAS-flyvninger.
Ingen allergenfri flyvninger
Vi håndterer, tilbereder og serverer måltider og snacks ved brug af en række andre forskellige ingredienser, herunder fødevareallergener, og vi kan ikke garantere en allergenfri flyvning eller forhindre andre rejsende i at medbringe deres egen mad, der kan indeholde allergener.
Vi råder dig med allergi til at medbringe din egen medicin og til at konsultere din læge, inden du rejser.
Informer kabinepersonalet
Hvis du lider af jordnøddeallergi, bedes du gøre vores kabinepersonale opmærksom på det ved ombordstigning, så vi kan tage de nødvendige forholdsregler og bede andre passagerer om ikke at spise jordnødder/jordnøddebaserede produkter under flyvningen.
SAS kan ikke garantere, at andre rejsende overholder ovenstående.
Når du rejser på Business Class til Asien og/eller Nordamerika, kan du vælge et måltid på forhånd for at sikre, at du får dit foretrukne hovedmåltid ombord.
Vi gør vores bedste for at imødekomme dit valg af måltid. Hvis din booking af en eller anden grund bliver ændret, efter du har valgt et måltid, skal du vælge måltidet igen, da dit valg af måltid ikke overføres til din nye flyvning. Det kan være nødvendigt at ringe til SAS Customer Service for at gøre dette.
Vælg dit måltid på forhånd op til 24 timer før afgang
Du kan forudbestille et måltid til din flyvning og få information om de måltider, der tilbydes på flyet, under Mine bookinger. Du kan vælge måltid mellem 10 dage og 24 timer før afgang.
Bemærk, at du ikke kan ændre måltidet, når du først har valgt.
Hvis du ændrer sæde i samme kabine på samme fly, påvirker det ikke dit valg af måltid. Du skal blot huske at fortælle kabinepersonalet, at du har skiftet sæde, så de serverer det rigtige måltid til dig.
Nogle gange kan måltidet blive ændret med kort varsel af driftsmæssige årsager. Vi gør altid vores bedste for at servere det måltid, du har valgt, og hvis det ikke er muligt, serverer vi et tilsvarende måltid.
Hvis du beslutter dig for at ændre dit forudbestilte måltid ombord, kan vi ikke garantere, at et tilsvarende måltid vil være tilgængeligt. Vi vil dog gøre vores bedste for at imødekomme din forespørgsel.
Hvis din flyvning ændres, er det ikke sikkert, at vi kan imødekomme dit valg af måltid. I så fald tilbyder vi dig et alternativt måltid ombord på flyet.
Du kan også vælge et måltid ombord, selvom du ikke har valgt det på forhånd. Dog skal du være opmærksom på, at måltidsudvalget afhænger af tilgængeligheden ombord.